SZKOLNY REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW DO POWIATOWEGO ZESPOŁU SZKÓŁ W MUSZYNIE
na rok szkolny 2014/2015
Podstawa prawna:
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26 poz.232 z późn. zm).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U.Nr 97 poz. 624)
- Decyzja Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie z dnia 03 lutego 2014 r.
§ 1
- Rekrutacja do Powiatowego Zespołu Szkół w Muszynie w roku szkolnym 2014/2015 odbywa się systemem rekrutacji elektronicznej.
§ 2
Szkolna Komisja Rekrutacyjno - Kwalifikacyjna:- Przewodnicząca - mgr Mirosława Hadała
- Sekretarz - Barbara Wietecha
- Administrator - mgr Zenon Smyda
§ 3
Kandydaci do szkoły w okresie od 14 kwietnia do 25 czerwca 2014 r. do godziny 13:00:
- dokonują rejestracji w macierzystym gimnazjum w systemie elektronicznej rekrutacji wskazując według preferencji 3 wybrane przez siebie szkoły (jeżeli preferujesz wybór naszej szkoły umieść jej nazwę na pierwszym miejscu),
- kandydaci z gimnazjum, które nie jest objęte systemem elektronicznym składają podanie w sekretariacie szkoły.
§ 4
- Rekrutację przeprowadza się w następujących terminach:
- 4 lipca 2014 r. - podanie wyników postępowania kwalifikacyjnego do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
- do 8 lipca 2014 r. godz. 12.00 - potwierdzanie woli podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach zakwalifikowanych do przyjęcia, poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
- 10 lipca 2014 r. do godz. 12.00 - podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
- od 11 lipca 2014 r. do 29 sierpnia 2014 r. - postępowanie uzupełniające.
- Informacje o przyjęciach do szkoły udzielane są w sekretariacie szkoły od poniedziałku do piątku w godz. 12:00 - 15:00.
§ 5
Przyznawanie punktów w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Maksymalna liczba punktów do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych przedmiotów, a także za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum oraz inne osiągnięcia punktów - 200 punktów, w tym:
- liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin przeprowadzony w ostatnim roku nauki w gimnazjum - 100 punktów,
- liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z czterech przedmiotów - języka polskiego i trzech obowiązkowych przedmiotów wskazanych przez szkolną komisję rekrutacyjną oraz za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum - 100 punktów.
- Wyniki egzaminu gimnazjalnego (zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu), wyrażone w skali procentowej dla zadań z zakresu następujących przedmiotów:
- 1) języka polskiego,
- 2) historii i wiedzy o społeczeństwie,
- 3) matematyki,
- 4) przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii,
- 5) języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym, przeliczane są na punkty według zasady, iż z każdego zakresu można uzyskać maksymalnie 20 punktów, czyli jeden procent w każdym z zakresów odpowiada 0,2 punktu.
- Oceny ze świadectwa ukończenia szkoły gimnazjalnej z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych - maksymalnie 80 punktów. Przy ustalaniu liczby punktów za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum stosujemy następujące przeliczenia:
- celujący - 20 punktów (4 przedmioty x 20 pkt = 80 pkt),
- bardzo dobry - 18 punktów,
- dobry - 15 punktów,
- dostateczny - 10 punktów,
- dopuszczający - 2 punkty.
- Szczególne osiągnięcia ucznia - maksymalnie 20 punktów w tym:
- ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem - 5 punktów,
- za udział w konkursach organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty w tym:
- laureat konkursu tematycznego o zasięgu ponadwojewódzkim - 12 punktów,
- laureat konkursu tematycznego o zasięgu wojewódzkim - 10 punktów,
- finalista konkursu o zasięgu ponadwojewódzkim - 10 punktów,
- finalista konkursu o zasięgu wojewódzkim - 8 punktów.
- za osiągnięcia wpisane na świadectwie na świadectwie do 6 punktów zgodnie z wykazem zawartym w załączniku nr 1 w tym:
- osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi (wolontariat, pożytek publiczny) - maksymalnie 3 punkty,
- osiągnięcia w aktywności na rzecz środowiska szkolnego - 1 punkt.
- Listę konkursów organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2013/2014 zawiera załącznik nr 2
- Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej z jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów ustalonych w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Kandydatom do szkół ponadgimnazjalnych, zwolnionym z egzaminu gimnazjalnego, liczbę punktów uzyskanych z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych do celów rekrutacyjnych mnoży się przez dwa.
- Przedmioty brane pod uwagę przy rekrutacji do poszczególnych klas:
Liceum Ogólnokształcące:
- Do klasy z przedmiotami rozszerzonymi: j. polski, j. angielski, geografia
- j. polski, język angielski, geografia, drugi język obcy, - Do klasy z przedmiotami rozszerzonymi: biologia, chemia, język angielski
- j. polski, biologia, chemia, język angielski, - Do klasy z przedmiotami rozszerzonymi: matematyka, informatyka, fizyka
- j. polski, matematyka, fizyka, informatyka
- Do klasy z przedmiotami rozszerzonymi: j. polski, j. angielski, geografia
- Do klasy o specjalności technik żywienia i usług gastronomicznych
- j. polski, j.angielski, biologia, technika - Do klasy o specjalności technik obsługi turystycznej:
- j. polski, j.angielski, geografia, technika
§ 6
- Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły przy równorzędnych wynikach w postępowaniu kwalifikacyjnym mają:
- kandydaci posiadający orzeczenia z uprawnionej poradni psychologiczno-pedagogicznej w tym publicznej poradni specjalistycznej.
- sieroty i wychowankowie domów dziecka, rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych.
- kandydaci o wyjątkowych zdolnościach, którzy mieli ustalony indywidualny program lub tok nauki.
§ 7
Do podania o przyjęcie do szkoły należy dołączyć:
- świadectwo ukończenia gimnazjum;
- zaświadczenie o wyniku egzaminu gimnazjalnego;
- w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi schorzeniami orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej;
- zaświadczenie/zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów, o których mowa w § 5.
- w przypadku ubiegania się o przyjęcie do szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w określonym zawodzie.
§ 8
- Dokumentami potwierdzającym wolę podjęcia nauki szkole są: oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
- Do dokumentów, o których mowa w ust. 1, kandydat dołącza kartę informacyjną.
§ 9
- Szkolna komisja rekrutacyjno - kwalifikacyjna ogłasza wyniki rekrutacji uwzględniając zasadę umieszczania kandydata na liście zgodnie z kolejnością uzyskanych punktów.
- W postępowaniu rekrutacyjno - kwalifikacyjnym obowiązuje przestrzeganie zasady poufności (zgodnie z ustawą z dnia 14.XII.1982r.o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej).
§ 10
- Decyzja Szkolnej Komisji Rekrutacyjno - Kwalifikacyjnej jest ostateczna i nie może być zmieniona w trybie administracyjnym.
- Kwestie sporne w sprawie rekrutacji rozstrzyga Dyrektor Szkoły, jedynie w trybie skargowym.
§ 11
Pozostałe zasady nieuregulowane niniejszym regulaminem określają obowiązujące przepisy prawa oświatowego.
§ 12
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.